Masters of Senioren, Sportief bewegen voor 50+

Gewoon doen !
Sportief bewegen is meer dan gewoon bewegen. Het is een sport met een verantwoorde trainingsopbouw die wordt beoefend onder deskundige begeleiding. U hoeft er geen moeilijke technieken voor te leren. Het enige wat u nodig heeft is een T-shirt, een korte of lange sportbroek en gymschoenen. Sportief Bewegen is voor iedereen, ongeacht de leeftijd, geschikt om de conditie te verbeteren. Het is heel eenvoudig: sporten of beter gezegd bewegen in een gevarieerd tempo met vrije oefeningen. U doet flink mee maar raakt niet buiten adem en forceert niets. Tijdens de training worden intensieve en gerichte oefeningen ingebouwd. Daardoor kan Sportief Bewegen net zo pittig zijn als een stuk hardlopen. Een training Sportief Bewegen duurt één uur en bestaat meestal uit een warming-up, een stuk stevig doelgerichte oefeningen, zoals bijvoorbeeld evenwichtsoefeningen, buikspieroefeningen, loopoefeningen met tempowisselingen, daarna een spel en ter afsluiting een cooling down. Speciaal opgeleide trainers geven tijdens de les technische aanwijzingen en leren u te letten op uw eigen grenzen. En natuurlijk is het behalve inspannend ook gezellig, er is altijd tijd voor een praatje.
 
Heeft u interesse om sportief te gaan bewegen of wilt u actief aan de slag? Dat kan! Bezoekt u dan onze sportles in de gymzaal van het voormalige Hub van Doorne college ingang Haspelweg 11, op woensdagavond van 20.00 – 21.00 uur en draai een proefles mee. U bent van harte welkom. Ook via deze site kunt u meer informatie opvragen.
 
Waarom meedoen?
 
Niet alleen kunt u door actief deel te nemen aan sportief bewegen uw kans op diabetes in een vroeg stadium terugdringen, ook kan daarbij de kans op hart- en vaatziekten en osteoporose (botontkalking) afnemen en uw cholesterolgehalte aanzienlijk verbeteren.
 
Enthousiast?
 
Voor meer informatie kun je contact opnemen met: Wilanda Thielen.